|
Návrh změny organizační kultury ve vybraném podniku
Kroupová, Hana ; Čerbák, Jan (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o organizační kultuře firmy XYZ, s. r. o. Na základě dotazníkového šetření je definována struktura, prvky a zaměření organizační kultury podniku. Důraz této práce je na posouzení současné organizační kultury. Cílem práce je návrh změny organizační kultury pro zlepšení komunikace mezi vedením a zaměstnanci a s tím související předpokládané zvýšení výkonnosti společnosti.
|
| |
|
Návrh změny organizační kultury ve firmě DDOR,s.r.o.
Dostálová, Renata ; Poláková, Eva (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o organizační kultuře firmy DDOR, s. r. o. Na základě zvolených metod (např. pozorování, dotazníkové šetření) je identifikována struktura, prvky a zaměření organizační kultury podniku. Hlavní důraz tato práce klade na posouzení současné orientace organizační kultury a komunikace podniku se zákazníky. Cílem práce je návrh změny organizační kultury pro zlepšení komunikace se zákazníky a s tím související předpokládané zvýšení ziskovosti společnosti.
|
| |
| |
|
Současné trendy v komunikaci a týmové spolupráci ve stavebnictví
Kabátová, Nicole ; O''Brien, Kateřina (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá současnými trendy v komunikaci a týmové spolupráci ve stavebních podnicích v České republice. Cílem práce je nejprve teoreticky popsat a vysvětlit pojmy komunikace a týmová spolupráce a následně provést výzkum ve stavebních podnicích a zjistit, jaké jsou současné trendy v komunikaci a týmové spolupráci. První část diplomové práce je teoretická a je zaměřena na znalosti a pojmy získané z odborné literatury. Druhá část diplomové práce je praktická, kde jsou nejprve na základě získaných teoretických znalostí sestaveny výzkumné otázky, jejíchž úkolem je zjistit právě současné trendy v komunikaci a týmové spolupráci. Tyto trendy jsou v dnešní době z části ovlivněny nemocí covid-19 a s ní souvisejícími problémy, jako je omezení styku osob a izolace, a proto se práce zabývá i komunikací v době koronakrize. Na základě výzkumných otázek je dále sestaven dotazníkový průzkum a dva řízené rozhovory, jejíchž úkolem je zjistit, jak probíhá komunikace a týmová spolupráce ve stavebních firmách v současné době. V závěru práce jsou pomocí výsledků získaných z dotazníkového průzkumu a řízených rozhovorů zodpovězeny otázky zaměřené na současné trendy v komunikaci a týmové spolupráci.
|
| |
|
Slovní zásoba pracovníků obchodních řetězců
JINDROVÁ, Šárka
Předkládaná diplomová práce se zabývá profesní mluvou zaměstnanců vybraných obchodních řetězců, s cílem prozkoumat danou mluvu a na základě rozhovorů se zaměstnanci zachytit současnou slovní zásobu pracovníků obchodů a přispět dílčí sondou k výzkumu nespisovné češtiny. Součástí práce je menší lexikon shromážděných prostředků s výkladem jejich významu. Práce obsahuje představení útvarů a polotvarů národního jazyka, zejména slangu a profesní mluvy, důkladnou analýzu shromážděného materiálu, především ze sémantického hlediska.
|
|
Návrh corporate designu FTVS UK
Lhota, Filip ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název práce: Návrh corporate designu FTVS UK Cíle práce: Analýza současné situace v oblasti vizuálního stylu fakulty a návrhy na jeho zlepšení prostřednictvím grafického manuálu. Metoda: V diplomové práci je použita analýza interních a externích dokumentů a polostrukturované interview. Výsledky: Jako finální návrh ke zlepšení současného stavu bude představen kompletní grafický manuál FTVS. Klíčová slova: firemní komunikace, firemní identita, corporate design, logo, grafický manuál
|
|
Vývoj italského psaného jazyka ve firemním prostředí od roku 1990 po současnost
Hrubá, Zlata ; Štichauer, Pavel (vedoucí práce) ; Špaček, Jiří (oponent)
Cílem práce je analýza vývoje italského jazyka ve firemním prostředí a celkově i vývoj italské obchodní korespondence od devadesátých let dvacátého století do současnosti. Práce se v první, teoretické části, zabývá úvodem do teorie komunikace, modelem komunikace, obchodní komunikací a hlavním tématem této práce corrispondenza commerciale - obchodní korespondencí. Na základě teoretických východisek je vymezen rámec pro následnou analýzu, která porovnává oslovení a jeho varianty, syntaktické či lexikální změny, zabývá se zdvořilostní formou a různými variantami závěrečných pozdravů a jejich formulemi. Kýženými výsledky analýzy jsou velké změny v italské obchodní korespondenci a vyvíjející se odbornost jazyka. Analýza však přinesla výsledky nečekané.
|